בית אבות סיעודי מורכב

pic

מחלה או נפילה של אנשים מבוגרים גוררת במקרים רבים את קרוביהם לחפש עבורם בית אבות סיעודי מורכב הערוך לקבל אדם במצבו הבריאותי המסובך.

חיפוש אחר בית אבות סיעודי מורכב

ברוב המקרים החולים הללו מאושפזים במחלקות הגריאטריות בבתי החולים ובשלב מסוים כשהטיפול הופך לרוטיני, הרופאים מבקשים למצוא עבור החולה בית אבות שבו יוכל לשהות. בהתאם למצבו הרפואי הם קובעים את סוג האשפוז הנחוץ כדי למצוא את המקום הנכון ביותר עבורו. הצוות מכין פרוטוקול ייחודי ובו כלול כל המידע הרפואי, הנחיות מהו הטיפול לו הוא זקוק, מהו המכשור שיש להשתמש בו לכל אחת מהבעיות הרפואיות שלו ובאיזו תדירות.

קרובי המשפחה שהם בדרך כלל ילדי החולה, מחפשים בית אבות סיעודי איכותי עם טיפול ורפואי מצוין הממוקם במיקום נוח עבור הילדים, וכך יוכלו להגיע לעיתים קרובות כדי לבקר ולסייע למטופל ככל שאפשר. 

כדי לבצע את הבחירה הנכונה, חשוב לקבל חוות דעת והמלצות על כל אחד מהמקומות הללו ממי שקרוביהם נמצאים שם, על הטיפול הרפואי והסיעודי. קבלת כל המידע וההכוונה המקצועית יסייעו מאד לכל משפחה כדי לקבל את הבחירה על המיקום הטוב ביותר עבור המטופל. 

בתי האבות שיש בהם מחלקה מסוג זה מצוידים בכל המכשור הרפואי הנדרש כדי לטפל כראוי בחולה אשר זקוק לציוד ייעודי לצורך המשך חייו. בתי אבות שאין אצלם מחלקה מסוג זה אינם יכולים לקלוט את החולה הספציפי.

מהו מצב סיעודי מורכב?

מצב בו יש צורך בבית אבות סיעודי מורכב הוא כאשר אדם בעל מוגבלות תפקודית קשה או מחלות כרוניות הכוללות כמה בעיות רפואיות שמצריכות טיפול רפואי ממוקד ומיוחד. יש כמה נושאים שאם הם קיימים, החולה מוגדר כך כמו לדוגמה פצע לחץ עמוק בדרגה 3, חולה הזקוק לתרופות הניתנות דרך הוריד באופן מתמשך כמו משככי כאבים ייחודיים, חולה שיש לו בעיות נשימה מהותיות ולכן זקוק למכשור מיוחד כמו מכונת הנשמה לאורך כל היום או ביצוע דיאליזה כמה פעמים בשבוע.

בבתי החולים הגריאטריים הפועלים ברישוי ובפיקוח של משרד הבריאות קיימות מחלקות מסוג זה הנקראות סיעודי מורכב תומך. קופת החולים לה שייך החולה מממנת חלק מהעלויות החודשיות של השהייה במחלקות הללו והמאושפז או משפחתו משלמים את היתרה.

חולה זה זקוק לעזרה בכל הפעולות האלמנטריות כמו רחצה, לבישת בגדים, האכלה ועוד. ברוב המקרים החולה אינו מסוגל לשלוט בצרכיו ולהגיע לשירותים ולכן הצוות הרפואי דואג לו לחיתולים חד פעמיים. 

קיימים גם מקרים שבהם החולה סובל ממחלות יוצאות דופן המצריכות טיפול ייעודי וחריג. במקרים כאלה יש לבחון באופן ספציפי את המסוגלות של בית האבות ושל הצוות הרפואי והסיעודי לטפל בכך. רק אם התשובה היא חיובית אפשר לקדם את התהליך מול בית אבות זה, אם הוא המקום המתאים ביותר מכל ההיבטים.

בכל בתי האבות הללו קיים צוות סיעודי המלווה את החולים לאורך כל היום והלילה ומטפל בכל הנדרש החל בהיגיינה האישית, גילוח, תספורת ועוד, דרך טיפולים רפואיים ומתן תרופות. בנוסף לכך, קיים רופא גריאטרי המלווה את החולים ובודק אותם בהתאם לצורך באופן רוטיני ואם קיים שינוי או תופעות חריגות הוא בודק את החולה ומקבל החלטות רפואיות. 

יש מקרים שהחולה יקבל תרופה או יחובר למכשור כמו מכשור נשימתי בתדירות גבוהה ביותר ואם מדובר במצבים חריגים שבהם יש צורך בבדיקות מעמיקות יותר או בקבלת מנות דם או ברזל, החולה יופנה באמצעות אמבולנס לבית החולים הקרוב ויידעו את קרוביו על הצורך בהגעה למיון.

התקשרו עכשיו 0526233330